tisdag 13 januari 2009

Eco as in ecological disaster


Idag köpte jag mig ett par fodrade stövlar eftersom vintern envisas med att vara så jävla kall och mina fötter envisas med att bli mer och mer deformerade vilket gör att mina gamla kängor inte längre passar. När jag stod i kassan och betalade för dem så kvittrade expediten; "vill du köpa en impregnering som fungerar till alla material också?". Jag kikade på den litegrann och tänkte jomenvisst jag behöver ju impregnera lite. På flaskan står det "Shoe protector - universal eco protector".

När jag kommer hem läser jag på baksidan. "Irriterar huden. Extremt brandfarlig. Ångor kan göra att man blir dåsig och omtöcknad. Skadligt för vattenlevande organismer, kan orsaka skadliga långtidseffekter i vattenmiljön." Okej... Exakt vad menar de med "eco protector"?

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tycker du ska fråga försäljaren vad som är så jävla eco. och anmäl dom till konsumentombudsmannen eller nått. upp till kamp.