torsdag 28 augusti 2008

Cruella De Vil

Idag när jag stod och packade upp varor i godan ro på jobbet så hörde jag plötsligt min förra chefs chefs röst. (Alltså samma butik som nu men den andra avdelningen där jag jobbade innan men sa upp mig från) Och seröst, jag blev helt skakig. Av att bara höra hennes röst. Hon är en fruktansvärt obehaglig människa som sveper in som nån Cruella De Vil och skäller ut folk (mig). Och jag bara, "aaa shit shit shit vad ska jag göra? Jag dör om hon pratar mig." Så jag övervägde att gå och gömma mig (gick ej, stod själv i kassan). Så jag fick köra lite mantra; "Hon är inte din chef längre och kan inte göra eller säga något. Hon är inte din chef längre och kan inte göra eller säga något. Hon är inte din chef längre och kan inte göra eller säga något" (Och med din menar jag min.) Men hon kom aldrig och pratade med mig (pust).

Men fatta, det är tre månader sedan hon ens var min chefs chef och jag blir ändå såhär. Jag har aldrig varit med om någon människa som gjort mig så illa till mods genom bara sin blotta närvaro. Hade jag fortsatt jobba i den avdelingen så hade jag blivit ett psykfall. Jag var fan nästan ett psykfall ett tag när det var som värst.

Nu måste jag gå och handla ingredienser till min hejdå-kaka jag ska ha med till jobb imorgon men jag är lite seg och kan inte bestämma mig för vad jag ska baka.

Inga kommentarer: