lördag 5 april 2008

Why oh why?

Jag inviger min nya adress med en halvtidssrapport från den spännande högskoleprovsskrivningen som pågår land och rike runt just i detta nu. Ännu en gång har jag fått för mig att frivilligt stängas in i ett klaustrofobiskt klassrum bland svettiga gymnasister. Och jag bannar mig själv eftersom det är HELT JÄVLA MENINGSLÖST av två anledningar; mitt gamla resultat räcker med största sannolikhet till för att jag ska komma in där jag vill och slippa sälja kläder resten av livet och det finns ingen chans att jag kommer få ett bättre resultat idag. Med anledning av att min kropp fortfarande befinner sig i tidszon -6,5 timmar sedan Sydamerika så var det fullständigt omöjligt att somna igår och jag har därför lyckats slå personligt rekord i sämsta förutsättningar inför heldagsprovskrivning. Så summan av kardemumman är en förstörd lördag som dessutom kostar mig 350:-. Pengar som jag istället kunnat använda till att åka till Sthlm dit varenda kotte som jag känner är på väg.

Jävla skit.

Men pajen som Fredrik har gjort till mig är i alla fall grym.

Inga kommentarer: